Badmintonligan 2026/2027

Med stor stolthet kan vi meddela att vi har tackat ja till en plats i Badmintonligan nästa säsong. Det här är vi:

    • 500 aktiva medlemmar

    • 150 tävlingsspelare

    • 26 st SM-medaljer denna säsong

    • Seriesegrare i division 1 med en snittålder på 18,5 år

    • Sveriges 4:e bästa klubb (SM-trofén)

    • Sveriges bästa ungdomsklubb (SM-trofén)

SM-Trofén är svensk badmintons äldsta och mest prestigefyllda utmärkelse. Priset delades ut 1:a gången 1945. Det går till den klubb som tagit flest poäng på samtliga SM under säsongen, enligt ett särskilt poängsystem. Läs mer här

Kommentar från Nils, lagledare Division 1: ”Det här är ett stort steg för klubben och vi känner oss redo för utmaningen efter fem års långsiktigt och målmedvetet arbete. Jag hoppas att ligan ska engagera hela klubben och ge en stark känsla av tillhörighet. Målsättningen är tydlig. Våra egna talanger ska få bra matcher och värdefull erfarenhet. Placering är sekundärt. Så bygger vi vår egen verksamhet och Badmintonsverige starkare.

Nu tar vi nästa steg. Badmintonsverige – vi är redo!

Läs mer på sociala medier via Instagram eller via Facebook

Similar Posts